Facebook Instagram

Pomysł na weekend – wycieczka do Europa Park

Dla każdego dziecka (swoja drogą myślę, że nie tylko dziecka;) marzeniem jest wyjazd do wesołego miasteczka, dlatego co roku odwiedzamy różne parki rozrywki w Europie aby przez jeden dzień oddać się pełnemu szaleństwu i dobrej zabawie.

Trzy lata temu byliśmy w Dinseyland pod Paryżem. Niestety, nasza córka była jeszcze wtedy na to za mała i nie mogła skorzystać z większości atrakcji. Do tego były takie tłumy ludzi i wielogodzinne kolejki na każdą z rozrywek, że przez cały dzień zdążyliśmy się przejechać tylko na jednej kolejce.

Dwa lata temu nasza córka była zafascynowana bajką o śwince Peppie i ciuchci Tomku z bajki „Tomek i Przyjaciele”, dlatego za namową naszych angielskich znajomych odkryliśmy dwa fantastyczne parki rozrywki w Anglii, które miały wiele atrakcji dla dzieci w wielu 2-3 lat. Jeżeli chcecie dowiedzieć się na ten temat więcej to zapraszam tu:

Rok temu byliśmy w Danii w Legoland, który zrobił na nas najmniejsze wrażenie. W porównaniu z innymi tego typu miejscami, wywarł na nas wrażenie niestety dosyć starego, brudnego obiektu z niewielką ilością atrakcji.

W tym roku postanowiliśmy pojechać do Europa Park - jednego z największych parków rozrywki w Europie. Był to strzał w dziesiątkę. Według nas to zdecydowanie najlepsze miejsce dla dzieci w różnym wieku. Jest położony w miejscowości Rust w zachodnich Niemczech (niedaleko Francji). Podzielony jest na wiele stref tematycznych reprezentujących kilkanaście państw Europy. Każda z tych części wygląda tak, jakbyśmy na chwile przenieśli się do danego kraju. Wszystkie atrakcje, restauracje i kawiarenki w danej części tematycznej są związane z danym krajem, co daje bardzo fajny klimat. Do tego pomimo, że jest tam sporo ludzi, wszystko jest bardzo dobrze zorganizowane i kolejki na każdą z atrakcji nie są zbyt długie. Byliśmy tam w szczycie sezonu, na dodatek w sobotę. Na największe atrakcje w parku (rollercoastery dla osób powyżej 150 cm czas oczekiwania wynosił około 20-30 min), natomiast na pozostałe rozrywki właściwie nie było kolejek / lub czekaliśmy na wejście tylko kilka minut. Najlepiej przyjść jak najwcześniej rano, wtedy kolejek praktycznie nie ma, a najwięcej ludzi przychodzi dopiero koło południa.

W Europa Park jest mnóstwo zabawy dla osób w każdym wieku, należy jednak pamiętać, że w parkach rozrywki liczy się głownie wzrost, a nie wiek dziecka (wejście na daną atrakcje jest uzależnione od wzrostu dziecka-najczęściej jest to przedział: 90 cm,100 cm,110 cm,120 cm,150 cm).

Z Warszawy do Europa Parku jest ponad 1.200 km, dlatego najwygodniejszy jest lot samolotem. My znaleźliśmy bardzo dobre połączenie lotnicze z lotniska w Modlinie do Baden Baden (oddalonego od Europa Park około 80 km ). Wylot jest w piątek wcześnie rano, a powrót w niedziele. Za całą naszą trójkę wraz z bagażami podręcznymi (10 kg) oraz dodatkowym drobnym bagażem (plecaczek, torebka) zapłaciliśmy około 800 zł w obie strony.

Lot trwa dosyć krótko – 1h40min. Po wylądowaniu w Baden Baden wynajęliśmy samochód i zwiedziliśmy przepiękne alzackie miasteczka pełne kolorów, kwiatów i pięknych widoków m.in. Colmar i Ribeauville. Wieczorem zanocowaliśmy w hotelu usytuowanym tuż przy głównym wejściu do Europa Parku, co było bardzo dobrym pomysłem. W sobotę zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy do parku rozrywki oddać się szaleństwu i niezapomnianej zabawie.

Pamiętajcie, że zdjęcia i filmy z naszej wycieczki znajdziecie również na moim Instagramie, miłego dnia!

Autorka

Kilka słów o mnie

Szczęśliwa mama 6 letniej Liliany i 4 miesięcznego Jasia.

Prowadzę blog osobisty o tematyce związanej z macierzyństwem i ciąża.